onsdag 3 juni 2009

Veckan som gått

Veckan som gått har jag tillbringat den mesta tiden i trädgården som vanligt. Man får ju passa på när vädret visar sig från sin bästa sida. Strålande solsken nästan varje dag och runt 25-28 grader. Man kan inte begära så mycket mer tycker jag. Lite dramatik har det varit också bestående av ett jäkla hagel som har förstört massor av mina plantor. Skämt bort mig själv har jag hunnit med dessutom. I fredags åkte min man till London med sin dotter. Snacka om orättvist. Hur kunde dom åka dit utan mig? Elakt tycker jag. Men samtidigt så unnar jag dom det. Istället så lyxade jag och min väninna Eva till det genom att gå på Spa. Helkroppsmassage, vitt vin vid poolkanten och lite bubblande i relaxpoolen. Efer det åkte vi hem till Eva för att njuta i hennes trädgård och senare blev det en god middag gjorda på våran sista sparris.

Här kommer som vanligt en hel drös av bilder som har blivit tagna nu under senaste veckan.

Jag gottar mig i poolen på Hotell Skansens spa avdelning
Annika the frog
Eva bubblar lite
Å jag ligger bara och vilar mig med det nya exet av Ölandsmagazinet
Eva löser korsord
Nu har vi kommit hem till Eva i Karlevi



Eva spanar in duvan i syrenhäcken
Duvan som ruvar
Evas tjusiga gång

Dags för middag
Våran sista sparris bjöd jag Eva på
Dags att gå hem mitt i natta från Eva på våran bygata



Blev lite trött och var tvungen att sätta mig och vila lite E ju långt att gå hem och klockan var ju halv 3 på natten. Hade nog världens fulaste strumpor och skor på mig upptäckte jag. Men struntsamma, bara det är varmt.

Vårat garage med en av mina Etna bilder på väggen

Vandring i trädgården

Löjtnantshjärtanen blommar så vackert
Kaprifolen likaså

Japanska lönnarna har ju helt underbara färger
Snart ska den få börja jobba
Den här bilden tog jag den 20 maj. Kolla in höjden på sparrisarna och kolla sedan på sista sparris bilden som är tagen den 27:e. Snacka om att dom växer snabbt. Igår var dom högre än Lars
Lars skördar de sista sparrisarna. Nu låter vi dom få växa. Man ska ju inte skörda alla, men man har god lust att göra det. Syrenen i bakgrunden håller redan på att vissna :o(


En del av alla plantor som ska skolas ut

Det förbannade haglet förstörde många plantor
Hoppas indiankrasse kommer klara sig
Fixade lite disco i trädgården :o)
Betongspökena som vaktar dungen
Baksidan av våran trädgård
I söndags när jag kom hem från min mamma mötte jag Eriksöre bygatas A lag på ljugarbänken utanför Jörgen och Pia :o) (skojar nu bara) Peter som sitter längst till vänster hade vernissage på Vida Museum i Lördags. Tänka sig att vi har en så stor konstnär boendes här på bygatan. Fast jag är ännu större. Iallafall på höjden :o)
Nyplockade jordgubbar och mousserande vin fick detta A-lag. Skillnad mot dom man är van att se. Där blir det renat och t-sprit istället dom stackarna.
Lars och Eva sitter och snackar politik som vanligt. Vi har precis fixat iordning våra första betongalster för i år
Här är våran första gjutning för i år. Snyggt som vanligt :o)
Aklejor i massor har vi här hemma så dom fick bli dekorationen i ett av rabarberbladen

Har ju inte regnat speciellt mycket de senaste månaderna så lite vatten behövs verkligen i odlingslådorna
Tog en sväng på alvaret i veckan också. Hittade massor med vackra krutbrännare
Hittade även vårmusseroner men det bästa av allt är att helt plötsligt växer det vårmusseroner hemma i våran trädgård. Vilken lycka. Hoppas nu bara att dom sprider sig massor.

Ciao Annika

4 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Skönt det ser ut på Spa, bara få njuta och må gott!
Fina bilder som vanligt. Snyggt trädgårdsland med stenarna emellan, ser prydligt ut.
Ser att du börjat med betong. Jag var på Bokia igår och skulle köpa Malenas betongbok men den var så attans dyr där så jag ska beställa över nätet... det tog 299 kr.
Ha det gott!
Kram

Design i tid och rum sa...

Hej! det var en stort och intressant inlägg.Du hade mysigt, så kul med natt bilder på väg hem hi hi hi..kram Dadda

Anette sa...

Ojoj, så mycket fint du visar! Spa ser ju härligt ut, även om London drar också.......
Det ser så idyllisk ut där du bor och ni verkar ha en fin stämning på bygatan. Aldrig några "grannfejder" där eller?
Sparris är ju häftiga att se. Har inga själv, men det är ju aldrig för sent. Tror maken börjar bli lite sugen på odling också, han sitter och kollar med intresse,när det är något trädgårdsprogram. Fast det skulle han ju inte erkänna förstås *ler*
Ha det så gott! Kram Anette

Anneli sa...

åhh...vad mycket härliga bilder..passar mig...är kul med bilder och inspiration..
var ett tag sen jag var på spa nu...är ju så skönt...
så fina betongsaker...och allt annat
ha det bra i helgen
kram
annelie