onsdag 27 maj 2009

Nu är ledigheten över för denna gång. Suck pust stånk och stön säger jag, men med ett leende :o)

För några dagar sedan frågade en vän till mig om jag ville börja jobba igen i hennes blombutik och trädgårdshandel och som många andra har även jag och min man känt av finanskrisen så det är bara att bita ihop och tacka ja till att börja jobba igen. Ok det handlar ju om blommor så det är väl inte helt fel men ni ska veta att det är ett mycket tungt fysiskt jobb också. När det kommer hem en hel lastbil med blommor skulle vi behöva typ 10 starka karlar som kör alla vagnarna men nu är vi bara kvinnor som jobbar där. Hela bunten :o) Men snacka om att vi är starka och tuffa. Är bara att bita ihop. Var där i 2 timmar vid leverans förra veckan och vart helt slut efter bara det lilla, så väldigt stark är jag nog inte, inte än i allafall :o). Men jag är ju ganska så seg utav mig så det ska nog gå bra :o) och konditionen var väl inte på topp men det blir nog bättre efter några veckors jobb. Nog om detta nu.....

Idag har jag varit sur och irriterad som några utav er säkert har läst förut idag men jag kan nu meddela att humöret är bättre. Ok jag har inte beställt hem Malenas bok ännu. Har faktiskt glömt bort att gå in på Bokus. Får göra ett nytt försök efter jag har skrivit klart här :o)

Istället planterade jag om mina callor. Är inte färdig än men nu är i allafall 10 st omplanterade. Bara 8 kvar :o) och alldeles för sent dessutom. När jag var förbi och snackade jobb gick jag som vanligt en liten runda och kollade vad hon hade fått hem för något nytt och där stod en planta och väntade på just mig och det är som vanligt :o) Alla plantor väntar på lilla mig :o) jag kom hem med en uppstammad småbladig basilika. Har aldrig sett en uppstammad basilika förut så det var ju bara ett måste. Dessutom var det ju favoritbasilikan också :o) Kunde ju inte bli bättre.
Här kommer en bild på undret. Visst är den vacker


Har planterat den i en för stor kruka men den ska ju självklart växa till sig :o) Eller hur, visst kommer den göra det?

Lovade någon utav er bloggare att jag skulle ta en bild på mina rosa liljekonvaljer. Hade glömt det och dom har redan börjat att vissna lite grann. Men jag hann, så här är bilden på den.


Tack hej och godnatt. Eller Buon Apetito eftersom det blir en himla sen middag nu.
Ciao Annika

6 kommentarer:

Jillsan sa...

Hoppas att du är lite gladare nu!
Visst blir man tokig när inte datorn/nätet gör som man vill, jag blir så fasikens frustrerad.
Vilke härlig basilika, har aldrig sett en på stam tidigare, häftigt!
Ha det gott!

Anette sa...

Kul med extra jobb i en blomsteraffär. Får du lönen i blommor *ler*.
När jag var ung sålde jag blommor på torget på lördagar. Man fick en slant och så fick man med sig massor av blommor hem när dagen var slut. En härlig tid.
Den rosa liljekonvaljen var ljuvlig! /Anette

Monica sa...

Förstår att det är ett tungt jobb du fått....men det är antagligen ganska kul oxå...? Rosa liljekonvalj....wow vad vacker!
Tjingeling
Monica

Design i tid och rum sa...

hej min Anika !
Vem känner inte ibland så som du..och alla har vi problem med denna krisen som har kommit
Vi själva ska inte ens på semestern som vi brukar. Och jag letar efter jobb själv.Men att hitta jobb som inredare blir inte lät. Då ska jag försöka jobba med något annat.Puh!
Basilikan har jag aldrig sett i den formen kul!
ha det nu så bra Dadda kram !

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Uppstammad basilika har jag aldrig sett tidigare, kul!
Inte heller rosa liljekonvalj, men den är jättesöt!
Lycka till med nya jobbet.

Proforma sa...

Finanskrisen... ja, den känner i alla fall jag av då jag blev arbetslös för ett tag sedan... konkurs i företaget där jag var anställd. Så jag skulle inte kunnat stå emot en förfrågan i en butik där dom säljer blommor. Det värsta är att lönen skulle gå åt till just... blommor! :)
Ska försöka få tag på Malenas bok, har du lyckats nu?
Kram Irene