söndag 10 maj 2009

Fototriss - Fåglar

Veckans Fototrisstema är Fåglar

Har suttit ute i trädgården i evigheter nu för att försöka fota lite fåglar men inte fasiken sitter dom stilla dom jäklarna. Jag gav upp efter drygt en halvtimme och gick in till datorn istället för att leta upp några fågel bilder där istället. Dom är iallafall stilla och även döda :o)Så här har ni mina tre.

Pysen på citronodlingens punkiga hönor
Beslutsångest. Vilken ska jag nu välja?
Här blir det dubbelt upp. En fågelskrämma bestående av en död hängd fiskmås i ett jordgubbsland. Blev två fåglar det. Nästan iallafall och äckligt värre dessutom
Vill ni se flera bidrag från fototrissen den här veckan klickar ni här
Ciao Annika

12 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Mittenbilden är så söt.

Må gott, önskar Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

cat sa...

Håller med Solvarm:)

Hero sa...

Hej Annika

Min favoritbild blir mittenbilden, gullig fågel. Den sista är lite hemsk.
Ha en fortsatt skön söndag. I trädgården kanske?
kram Maria

hea sa...

tack! va glad jag blir :) Är visst många som tycker fåglar är lite otäcka, jag gillar inte deras ögon, tycker dom ser döda ut. Gillar som de andra, mitten bilden, så söt :) Ha en fortsatt trevlig söndag :)

Amanda sa...

Talgoxen har svårt att välja på sina läckerheter. Jag tycker inte om den tredje bilden på den döda måsen. I övrig är din triss bra. /Amanda

Anette sa...

Det var lite annorlunda bilder! Fåglar är inte det lättaste att fotografera precis, har försökt fånga en domherre på bild men det lyckas aldrig.
Gillar första bilden på dom coola hönorna bäst. /Anette

Mitt i Fågelsången sa...

Gillar hönorna på 1:an bäst!

Välkommen att kika på mina fåglar

Irrhönan sa...

Beslutsångestbilden är underbar.

Och jag förstår dig fullkomligt som grävde i arkivet! :-)

Jah Hollis sa...

En död fågel är också en fågel. Den lilla fågeln med beslutsångest var fin. Och hönsen med.

AnnaKK sa...

Såna fina höns - silkes"nånting"!? :-)

Men min favorit i denna triss blir den av beslutsångest drabbade talgoxen!

Håller med dej om att den sortens fågelskrämmor är rätt makabra - men de är kanske effektiva...? Just den fågeln lär ju iallafall aldrig mer besvära...

Ha en fin dag! :-)

Jillsan sa...

Hej Annika!
Vad trevligt att du hittat min blogg och ännu roligare att du gillade den. Har givetvis spanat in din blogg, och är tycker att du har underbara bilder, det ser ut som om att ni har ett vackert hus och en underbar trädgård, mysigt och rogivande.
Nysrot, jag har en svart nysrot, finns även vita, kommer blomma på stängel, typ som på Hosta. Står gärna i halvskugga-skugga, gillar inte blåst, (inte min iaf) tjaa....ungefär som Hosta nu när jag tänker efter, blir rätt hög, ca 50-60 cm tror jag, utan blomstängel.
Nu hör jag Melker (min son på 11 mån.) vakna där uppe, gotta go.
Jag kommer att komma tillbaka till din blogg!
Ha en go vecka!
Kram, Jill

nilla|utanpunkt sa...

Det var lite annorlunda bilder, det ;-). Jag känner igen det där med att ge upp när motivet bara inte vill stanna upp.

Öland är underbart fint, ert hus och trädgård är väldigt gulligt.

Sist men inte minst, vad kul att du blivit följare på min blogg, välkommen!