söndag 17 maj 2009

Fototriss - Baksidor

Veckans fototriss tema är denna gång Baksidor.
Som vanligt har jag tyvärr letat i mitt bildarkiv igen. Har liksom inte tid att fota just nu, bara MÅSTE få färdigt i trädgården och det kommer jag nog aldrig bli. Kanske det är någon som vill komma till Öland en sväng och hjälpa till :o) Vad jag kan erbjuda är god mat gott vin och himla trevligt sällskap :o) :o)

Här har ni då mina tre baksidor.

En underbar liten blåsippa fotad i Nunnedalen här på Öland för något år sedan.
Den här bilden ingår i en serie bilder jag kallar för "Det händer efter jobbet" På alla bilder finns det händer och bilden är tagen på kvarterspuben Östra station i Stockholm där det alltid kommer dit män efter jobbet och tar sig ett glas öl och läser kvällstidningen innan dom åker hem. Det känns som om den här mannen har all världens bekymmer på sina axlar. Alla bilderna i serien är tagna i smyg. Dom har inte en aning om att jag fotade dom och inga ansikten syns på bilderna.

Den här bilden kallar jag för "Bagladyn" Den är tagen på Campo di fiori nere i Rom. Jag och min man satt på en av våra favorit uteserveringar och drack vin och spelade backgammon när den här kvinnan helt plötsligt ställde sig vid vattenfontänen och började shamponera sitt hår. En lite annorlunda syn var det verkligen. Tyvärr finns det ganska så många uteliggare i Rom och vad ska dom göra när dom inte har något hem. Tycker det var himla smart gjort utav henne :o) och jag fick ju till en lite annorlunda gatubild.
Det var det hela. Vill ni se flera baksido bilder klickar ni här.
Har nu en fortsatt trevlig söndag.
Ciao Annika

18 kommentarer:

Nilla sa...

Så många vackra naturbilder här på din blogg! Den med hårtvätterskan var fin och speciell. Ha en skön dag.

Cecilia Artista sa...

Vilka härliga bilder du visar!

Blåsippan är ju så vacker och de två sista är verkligen intressanta och tänkvärda! Mannen i mitten blir favoriten idag.

lilalili sa...

Den sista bilden på Bagladyn är min favorit i din baksidestriss.
Ha en skön söndag!

Robert sa...

Andra bilden var fantastisk, den ryggtavlan ser verkligen bekymrad ut.

Eva-Marie sa...

Du tar verkligen väldigt fina bilder - så olika men så talande! Kram

christina sa...

Jätte fina bilder. De två sista gillar jag verkligen. Vilka baksidor, talande på olika sätt. Man kan fantisera om hur de har det. Kram

Bokmalen sa...

Å, vad fina bilder!! Gillar den på mannen, den känns lite sorgsen... Som du säger, han ser ut att ha mycke på sina axlar!
Kramen, Maria

Mitt i Fågelsången sa...

Blåsippan gillar jag! De andra foton var bra oxå, men blomman... Och du får passa dig för att bjuda in till Öland! Jag har länge velat åka dit så jag kanske tar dig på orden :) Mina 3 barn och jag...

Olga T sa...

Vackra bilder!

Znogge sa...

Väldigt bra och speciella bilder alla tre. Bilden i mitten blir dock min favorit. Ryggtavlan känns så speciell...

Monica sa...

Härliga foton! Jobba inte ihjäl dig nu, i trädgården ....:) Ta hand om dig.
Tjingeling
Monica

Anonym sa...

Tre fina bilder, men mittenbilden är min favorit. Sorgligt nog ser det inte ut som att han har mycket att komma hem till...

cecber sa...

Vacker blåsippa! Det får bli min favorit!

Erika i Villa Lilja sa...

Vilka fantastiska bilder. Min favorit blir nog mannen. Tänk om man visste vad han tänkte... =)

Tack för din titt hos mig. Jag lär verkligen återkomma till dig.
Ha en skön kväll
Kram

Hero sa...

Verkligen en fin triss! Olika bilder men alla tre är speciella. Det är svårt att välja en favorit, men bilden från Rom blir det.
"Jobberbjudandet" lät ju lockande...
ha det så bra
kram Maria

Jah Hollis sa...

Väldigt fina baksidesbilder alla tre. Jag har lite förkärlek för mannen i pubens bar. Kanske för att det är en situation jag känner igen mig själv väl i. :-)

Majsan sa...

Tittar in på Dina fina baksidor.. :)

cornelia sa...

Evviva la dolce vita in italia e lo shampo in mezzo alle piazze!!
bella foto!