torsdag 11 juni 2009

Betongen är nu klar

Hej allihopa

Bröt precis upp formarna och allt höll även denna gång. Trodde verkligen inte att det skulle göra det för det ena metallfatet hade fått cement runt sig på undersidan. Men skam den som ger sig :o) Är ju envis utav mig och det inte lite det. Tyvärr fick dom en himla massa skägg på sig men då kom jag på att jag har ju en liten Dremel och det funkade alldeles utmärkt att slipa kanterna med den. Slipspetsarna blev mindre och mindre i en snabb takt så det blir att åka och köpa nya slipar till den men himla praktiskt var det.

Här ser ni resultatet från gjutningen

Detta var vad som blev. 2 fat 2 vaser 4 små löv 4 ljushållare 1 kruka och så ett litet hjärta. Blev himla nöjd med krukan och värmeljushållarna.
Måste få tag på flera sådana här plastkrukor. Den var hur lätt som helst att sära på och jag tycker formen i sig är häftig
Var tyvärr lite slarvig när jag gjöt den här gången som ni kan se med alla luftbubblor men det har ju sin charm det också

Det var det hela. Nu ska jag packa min väska för att spendera några dagar i Köpenhamn och Malmö. Ha det så bra allihopa i det vackra vädret.

Kramar Annika

11 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Men vad fina ting du gjort! De där ljushållarna var riktigt finurligt! Och faten -mmmmm tjusigt! Jag har ett papprör jag tänkte jag skulle göra något av, kan ju ställa röret på en bit kartong och lite silvertejp :) Nu är jag riktigt sugen på att gjuta och är det uschligt väder till helgen så blir det nog lite gjutning, behöver bl a "fötter" till mina tråg så de kommer upp en bit från marken. Har hittat en liten plastburk med räksallad som har perfekt formt - salladen är dessutom god :) Tror det får bli en dörrmatta till, någon änglatavla vill jag ha i växthuset - jo det finns allt en del att göra :) Ha det så bra, 8`)

Britt sa...

Bubblorna är väl en del av charmen. Fina saker//Britt

Anneli sa...

Fiiina saker - är ju såå kul...tycker det är lite charmigt med bubblorna...ser lite råare ut...det gillar jag, blir det på mitt med, men gör inget tycker jag.
kramar
annelie

Proforma - Irene sa...

Så snyggt det blev, alltihop! Lite bubblor gör inget, det går nästan inte att undvika. Ska testa att göra fat, de blir så fina.
Ha en bra helg i Köpenhamn!
Kram

Monica sa...

Hej !!!!!!
Men,vad läckert !!!!
Vad duktig du är....
Trevlig blogg....hit kommer jag fler gånger.......och lycka till i tävlingen !!!!!!!
Kram,
Monica i Rom

Monica sa...

Jättefina saker du gjort :) Måste göra klart mina alster som jag gjöt för ett par veckor sen... :) De behöver bättras på lite.
Tjjingeling
Monica

Ninni sa...

Vilka fina saker du gjutit! Jag gillar verkligen ljushållarna och krukan! Vad sugen jag blir...
Ha det så trevligt i Köpenhamn, jag hoppas du har bättre väder än vad vi har här.
Trevlig helg!

Anette sa...

Vad fina saker du har gjort! Gillar de där "betong-silver-faten". Så läckra. Ha det så "dejligt" i Köpenhamn. En av mina favoritstäder....../Anette

Annika Christensen sa...

Hej hej Annika.
Nu kom jag på vad jag har glömt.
Jag har så lite tid för bloggen att jag funderar lite på att lägga av. Men så är det där med alla fantastiska trägårdsmänniskor jag kommer i kontakt med.
ja ja till hösten blir det väl mer tid till det hela.
Ha det gott
Annika

Glömde säga vilka fina saker jag blir riktigt sugen på att gjuta själv.

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Jag har faktiskt gjort såna veckade krukor, det blir så himla snyggt med de skarpa vecken tycker jag! Måste jag börja röka för att få till en så snygg vas? För visst var det tobaksburken du använde?

Marie sa...

Så läckra saker du gjort (igen...) Vad gör du med allt? Säljer du? eller är du en sån som jag som "plågar" släkt och vänner....

Ha det gott!