tisdag 13 januari 2009

Nu bär det snart av mot mitt älskade Sicilien

Om exakt 24 timmar sitter jag på planet på väg ned till mitt kära Sicilien. Ska bli så skönt att få komma ned igen. Jag har inte varit där sedan i juli - augusti förra året så det är verkligen på tiden. Var länge sedan jag inte varit där på så lång tid.
Ibland undrar jag verkligen vad fasiken jag gör här uppe i Norden i kylan och rusket. Ok vet att vädret inte alltid är på topp därnere heller men det kan knappast bli värre än i idag i Köpenhamn. Så jäkla grått och rått som det har varit idag, regnat har det gjort också.
Nä nu ska jag ned och njuta av all god mat och vin och tänka på er stackare som är kvar här i det gråa :o)
Anledningen till att jag åker ner är för att jag äntligen ska sätta igång med mitt nya fotoprojekt och det ska bli sååå kul och spännande.
Dessutom ska jag för första gången träffa en från bloggen in real life. Jag ska träffa urgulliga Helena alias pysen73 som bor där nere och det ska bli så kul att få göra det. Dessutom ska jag träffa en mäklare som ska hjälpa mig med att hitta något att köpa eller hyra. Vi har äntligen bestämt oss för att hitta något eget därnere så håll tummarna för att han har något intressant att visa upp för mig.
Nu ska jag gå till loungen för att ta mig ett glas vin och få i mig lite mat. Ha det så bra allihopa.
Ciao Annika

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Flyg försiktigt! Här har det varit riktigt uselt idag också med regn och blåst och jättehöga vågor på havet.. Hoppas skiten blåser bort nu så att solen äntligen kommer tillbaka!