söndag 31 augusti 2008

Ännu en helg med gjutning

I fredags gjöt jag för första gången på 2 st metallfat och jag gjorde även blomstöd för första gången. Idag bröt jag upp formarna och dom blev superbra, iallafall faten. Löven blev sådär. Var lite slarvig så det kom utanför en del. Så nästa gång ska jag försöka vara jättenoga så jag inte får en ful kant. Man lär sig iallafall utav sina misstag och det är väl bra.

Jag gjöt även igår och då blandade jag i färgpigment för första gången som jag själv har varit och plockat nere på Södra Brukets rödfyrshögar. Såg ut som om jag gjorde chokladpudding med lite lätt rödton :o) Nästa gång får det bli med det gula pigmentet, finns även det på bruket + att det finns svart och vitt men tyvärr har jag inget hemma så det får bli en tur ned dit någon dag.

Min man Lars fixar nya formar åt mig
Nu ska det jobbas. Ser ni den röda färgen?
Fredagens löv ligger och bränner

Oljat klartRödvin är inte fel ibland
Mitt chokladpuddinghjärta som jag vibrerar på en gammal slipmaskin :o)
Gårdagens gjutning i rött står och bränner
Fredagens gråa står och bränner
Fredagens 3 tråg till taklöken
Använd inte panduros spegelmosaik. Har INTE satt dit dom fel. Vet inte varför speglingen försvinner. Troligt att det är urusel kvalite på dom tyvärr
Men hjärtat blev bra iallafall
Visst blev vasen tjusig. En gammal lingonsyltsburk och 3 provrör i plast för hålen

Mina första blomstöd. Var lite slarvig när la på betongen som ni ser, men jag ska skärpa mig
Faten och bladen från i fredags. Är så stålt över faten som jag gjöt på metallbrickor. Har ju sett att andra hade gjort det så jag var ju tvungen att testa jag också

Blev riktigt bra tycker jag. Ska bara fila till kanterna lite

Ha en fortsatt trevlig söndag.
Ciao Annika

3 kommentarer:

Johanna sa...

Så otroligt vackra saker du gör.
Jag blir väldigt imponerad av din kreativitet.
Jag laddar för ett litet betongprojekt till våren.
Ha en fortsatt bra vecka.

Hälsningar Johanna

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, så fint det blir! Jag blir riktigt sugen på att testa!

Anonym sa...

Åh vad mycket fint du gör! Visst är det kul att gjuta betong! Ha det gott! Camilla