onsdag 7 oktober 2009

Konstnatten och skördefesten 2009 del 1

Hej allihopa

Nu har lugnet äntligen lagt sig över våran bygata och hösten har kommit med stormsteg. I år hade vi cirka 38-40 tusen besökare på 3 dagar. Helt otroligt att det kommer så mycket folk till oss. Jobbigt men samtidigt himla kul. Lyckades sälja ganska mycket av mina betongsaker också vilket var mycket tacksamt.
Här kommer nu den första bildrapporten från Konstnatten och skördefesten. Börjar med att visa bilderna från mitt galleri och betongen ute i trädgården. Som vanligt blir det till att scrolla :o)

Lorenz och min man Lars håller på att fixa upphängningarna till mina bilder. Tack båda två för all hjälp. Utan er hade det aldrig gått :o)
Dags att börja hänga bilderna
Min skylt ute på bygatan. Tack för lånet Lorenz
Bygatan söderut
Våran tjusiga, äntligen färdiga kalkstensgång
Välkommen in i galleriet
Besökare under dagen. Min underbara man är han med den ljusa linneskjortan
Flera besökare
Walle Dickson poeten/diktaren som har skrivit de vackra dikterna som hänger intill mina skrämmor
Don Quijote
Äntligen blev det lugnt och skönt inne i galleriet


Vi fick besök av en liten vikingakille också
Besökare spanar in min betong
Min kära väninna Eva hjälpte mig att ha koll på betongen
De supersnygga ljus sfärerna. inte så effektfulla på dagen men när det blir mörkt är dom otroligt dekorativa
Hängande fågelbad med plantering i istället
Några rabarberlad, blomstöd, kalkstensbrickor och så en massa små tjafs
På kvällen var det inte så många blad kvar vilket självklart gladde mig massor
Mera betong
Lite av mina fat
Krukor
Mina krukor formade i sand med lite taklök i
Mera betong fast på natten

Poeten Walle och min mans son Oskar diskuterar i natten
Armeringsmattan som min väninna Eva har kitchat till med lite discokulor och ljuslyktor

Det var det hela från Villa Quercia och Galleri Q. De andra bilderna från resten av bygatans utställare kommer senare.
Ciao Annika

5 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Åh vad roligt att se bilder från konstnatten!! Så mysigt :) Och så häftigt att du haft en alldeles egen utställning med både betong och konst :) Duktiga du :) Hade varit kul att få läsa en dikt och se ett foto när du hinner med att blogga om dem. Tack för titten som var mycket njutbar :)

Annika sa...

Det kommer Lotta. Måste bara fråga Walle först om det är ok att jag lägger ut hans dikter på nätet. Mina bilder kommer helt säkert iallafall. Ska först fixa de andra bilderna från skördefesten. Folk runt omkring mig tjatar på mig att dom vill se så jag ska försöka få dom klara idag. Jag tycker du ska börja planera in en resa hit till nästa års skördefest redan nu :o) Vore himla trevligt att få träffa dig live.

Livet på Citronodlingen sa...

Så kul att det gick så bra! Roligt att få se lite därifrån! Ser fram emot nästa inlägg ;o)

Unknown sa...

hej annika...hvilke dejlige billeder fra din udstilling. smukt galleri (nattebillederne især,- skønt ) og så MEGET flot beton...ohhh, du er produktiv og dygtig..dyb beundring.
hilsen lilian

Thorins Trädgård sa...

Hallå Annika, vad du är duktig på betong! Vilken fantastisk samling med kreativa och snygga saker.

Marit