söndag 1 mars 2009

Fototriss med temat F

Fototriss temat den här veckan är bokstaven F eller T. Alltså man ska visa bilder med ett motiv som börjar på F eller T.
Jag valde bokstaven F

En stackars fluga som is no more

Fåglar i flock. Är ju även tranor så där fick jag in bokstaven T också :o)

En himla stor fisk . Det är en svärdfisk.

Vill ni se flera fototriss bidrag klickar ni här

Ciao Annika

Oj jag läste inte om tävlingen först och om att man kanske borde ha tänkt på ett tema i bilderna men nu efteråt ser jag ju att det blev ett tema iallafall av mina bilder trots att jag inte läste texten :o) Djur blev visst den röda tråden hos mig :o)

39 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättefin tolkning. Den första bilden vinner hos mig. :)
Ha det gott.

Anonym sa...

Fin bild på fåglarna!

annette sa...

Jättefin tolkning och fina bilder, fåglarna blev vinnare hos mej!

annette

Anette sa...

Tjusig triss! Hade ju också tranor i min triss fast inte med så fin himmel i bakgrunden. Fast fiskbilden vinner. Svärdfisk, häftigt!/Anette

Anonym sa...

Tranorna vinner - Öland...hmmmm.... har du fotograferat från Långe Jan?

Kristallena sa...

Underbart vackra bilder! Fåglarna blir min klara favorit, men även den första bilden tyckte jag var vacker!

Anonym sa...

Usch svärdfisken ser inget vidare läcker ut, men är säkert i tillrett tillstånd:-)
Fåglarnas flykt.. kanon:-)
Ha de..

Anonym sa...

Din bild på fåglarna blir min favorit!
Ha en skön söndag! Kramis

Anonym sa...

Flugbilden var häftig!! Fin!

Anonym sa...

Det var ju en riktigt bra tolkning! Å fågelbilden gillar jag skarpt. :)
Kramen, Maria

Synnøve. sa...

Hej.
Fina bilder.
Maken kom precis och sa att han tagit en fluga med tennisracketen så din nummer ett blir min nummer ett med.
Kram synne.

Anneli sa...

Jättehäftiga bilder - första gillar jag med flugan...
Kram/Annelie

Anonym sa...

Jättebra tolkning på temat. Tranorna vinner hos mig här.
Artlover

Anonym sa...

Vilken fin forotriss. Häftig bild med flugan och myran. Eva

karina sa...

hejsan och fy vilken vinter ni haft här på ön, när en annan njutit av solen. Gårdby café har jag inte lyckats passa öppettiderna på. men efter dina bilder så får det snart bli en tur dit. Uppe i Janne har man ju stått och skådat dessa fågelskådare och undrat "varför". Men kanske de undrar samma sak när en annan ligger på alla fyra och beundrar någon vacker växt "ler". Ha det gott, Karina

karinas.tradgardsblogg.se

Bitten sa...

Flugor hade jag med på bild, men skippade dem för de hade lite "fuffens för sig."

Jah Hollis sa...

Tänk så många F det finns i djurens värld. Fåglarna i flykt tycker jag är lite extra fina.

Anonym sa...

Härlig tolkning av dej. Min favorit blir fåglar i flock.
Ha det så gott

Veronica sa...

Snygg triss! Alla är fina på sitt sätt så jag vet inte riktigt vad jag ska välja som favorit.. Men det får bli kortet på flugan!
Ja just det, den röda tråden glömde jag också. Tack för att du påminde mig!

Ha det så bra!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Tack så hemskt mycket för fin kommentar hos mig :) Svag som jag är för fågelbilder, så blir det den som kammar hem min röst hos dig och din trevliga triss idag!
Ha en fin vecka/E-L

annalarssonphotography sa...

Jättebra tolkning av temat!

Tranorna vinner hos mig! :)

Ha en fin kväll och kika gärna in hos mig.

Anonym sa...

Härliga F-bilder här hos dig. Den med flugan och myran är ju lite rolig medan den med fåglarna är väldigt vacker!

Anonym sa...

Flugan är den bästa tycker jag. :)

Anonym sa...

Svärdfisken är blodigt bra och blir min favorit!

Anonym sa...

Fågel - Fisk - och mittimellan Fluga. Fina bilder. Fåglarna blir favoriten :)

Anonym sa...

superfin triss! vilka bilder! fåglarna blir min favorit, de är så vackra mot den himmelen.
Tack för titten hos mig
kram

Unknown sa...

Två flygande djur, och 1 simmande. Bild nr 3 är ju verkligen häftig och ovanlig, därför blir det min favorit. Fina bilder, verkligen!

åsa sa...

Finfina foto. Favoriten får bli flugan.

Anonym sa...

Fin trisstolkning!

Tack för din undran om bild 2 i min triss, har nu kollat och det ÄR en lavendel! Har trott i 15 år att det är en timjan, så där ser man...!

Har nu bytt till en annan T-bild, även den tagen i trädgården idag.

/Caroline

Anonym sa...

Fina bilder. Fåglarna vinner hos mig. Den ser så somrig ut.
Ha det gott.

Annelie sa...

Tack så mycket för dina fina ord hos mig :)
Tycker du har mycket fina bilder i din blogg (har kikat runt) och här på trissen lägger jag en extra poäng för dina fåglar. Det blev min favorit :)
/Annelie

Proforma sa...

Fin serie med F-bilder!Flugbilden blir min favorit!
Tänk så stark en myra egentligen är, kämpar och drar en så mycket större fluga!
Ha det gott!

Veronica sa...

Härlig tolkning av trissen!
Mitt hjärta slår lite extra för fåglarna! Fint!

Emma sa...

Vilka bra bilder! Gillar särskilt fåglarna.

Anonym sa...

sista bilden var lite ..... glad att jag inte var där för jag är nog lite känslig tyvärr när det gäller. kan inte vara inne i köket när älsklingen rensar fågel heller.

Benita sa...

Fina foton!

Anonym sa...

Tranor är härliga fåglar, tycker jag - så fotot på dem fastnade jag lite extra för i denna trevliga triss! :-)

Anonym sa...

"Is no more".
kan man säga att det var "brutalt" vacker bild?.

Ha det gott.

/Zippo

Livet på Citronodlingen sa...

Inne hos mig finns en liten sak till dig ;o)