tisdag 20 januari 2009

Min första real life träff med en av bloggarna

Igår fick jag äntligen tag på en hyrbil och drog min kos till Giardini Naxos för att hälsa på pysen73. Lite roligt att den första bloggaren jag träffar i verkligheten blir den som bor längst bort ifrån mig. Hela 300 mil :o)

Tyvärr kom jag hit till Giardini sent så jag hann inte gå runt bland alla citroner och avocados hon har här utan det skulle vi göra idag istället. Men tji fick vi. Idag har det regnat,blåst och varit dimma hela dagen, precis som hemma i Sverige :o(

Men en tur upp till Taormina blev det iallafall och en enda fjuttig bild som inte var totalt misslyckad lyckades jag göra :o) Vi får hoppas att det blir ett litet uppehåll imorgon så Helena kan guida mig runt på odlingarna. Ni ska se deras avocado. Dom är mer än dubbelt så stora än dom vi hittar i butikerna hemma i Sverige och säkert så smakar dom tusen ggr mer och bättre som allt gör här nere.

Håll nu tummarna allihopa för att vi kan få lite fina bilder tagna imorgon annars sitter jag riktigt pyrt till som har en deadline imorgon och måste leverera 5 bilder till en lagtävling.

Kramar till er alla
Corso Umberto Taormina
Helena och jag, visst e vi söta :o) njaaa :o)

2 kommentarer:

Monica sa...

jag tycker du fick till en fantastisk fin bild av en regnig dag...Jag antar att ni haft trevlig du och din bloggkompis :)
Tjingeling
Monica

Anonym sa...

Jag tycker du har en helt fantastisk bild på regnet!!
Spännande att träffa bloggvänner. Ha en fortsatt fin vistelse där nere!