tisdag 26 augusti 2008

Det glada gjuta gänget

I söndags öppnade vi upp våra formar , så här är lite bilder av det senaste vi gjort.

Det glada gjutargänget Maggan, Eva, Jake och Viktoria
Tråg till taklöken, Evas underlägg mm

Våra tjusiga stövlar och Viktorias hjärtan, snäckor å så lite annat

Viktoria lägger upp sina fina saker

Tokiga mamma och dotter :o)
Viktoria poserar framför sina fina saker hon gjort
Mitt första försök att göra avtryck av virkade dukar. Blev sådär :o( Nästa gång ska jag nog lägga på shellack över dukarna innan jag gjuter. Kanske det blir bättre då
Allra första gången jag använder mosaik och det blev en katastrof. Lärde mig iallafall något. Jag var alldeles för snål med den dubbelhäftade tejpen vilket gjorde att cementen flöt under mosaiken. Tyvärr tog jag ingen bild på hur plattan såg ut innan hammaren och mejseln kom fram. Nästa gång ska det vara tejp över hela mosaikbiten. Jaja alltid lär man sig något.
Ciao Annika

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Hmm.. det där ser ju faktiskt kul ut... Man kanske kan få en lektion när du kommer ner? :o)
Nu ska jag gå och kika på fotona härifrån!

Annika sa...

Hej
Visst skulle vi kunna gjuta lite krukor och annat när jag kommer ner till Sicilien. Vi skulle kunna samla ihop ett gäng tjejer och roa oss en dag.

Ciao Annika