torsdag 20 september 2012

Skördefesten närmar sig med stormsteg

Nu är det bara 1 vecka kvar till Skördefesten och jag vet i fasiken hur jag ska hinna allt men på något vis gör jag väl det får vi hoppas. Det blir lite nytt i våran trädgård i år. Vi kommer ha en espressobar för den som är kaffesugen och till det blir det en god siciliansk cannoli kaka om man vill. Sedan har vi även sicilianska arancini som är ett gott och annorlunda alternativ till en korv med bröd. Måste säga att dom är sååå mycket godare. Det är friterade risbollar fyllda med en god köttragu. Smaskens värre och jag lovar att efter eran första tugga kommer ni bli förälskade i dom :-) Som vanligt kommer jag ha mina foton och betongen och en och annan planta sedan blir det dekorationskransar som min vän Pia knåpar ihop just nu.  En sak till som händer är att engelsmannen Henry Ford kommer att spela på sin "Northumbrian small pipes" Som är en gammal typ av säckpipa från NÖ England. Han var här på skördefesten 2007 och gick runt i byn och spelade. Himla trevligt var det :-)

Så ni alla, Hjärtligt välkomna till Galleri Q på Eriksöre bygata
Våra öppettider är fre 28. 10-01, 29 lö. 10-22 sön 30.10-16

Ciao Annika


Inga kommentarer: