söndag 1 november 2009

Tillbakablick - November 2008

Tillbakablick på November 2008

Hos Helena på Fototriss kan man även delta i tillbakablick. Har missat det förut så detta blir första gången för mig.

Den 4 November var vi i Köpenhamn som vanligt och det hände ganska mycket den veckan i Köpenhamn men det som satte sig i minnet var att det var det amerikanska presidentvalet när vi var där. Vi bodde som alltid på Mariott hotell och det är ju amerikanskt och självklart så ordnade dom en valvaka där. Det var över 3 tusen personer som kom och dom stod timmar i kö för att komma in. För att få vara med var man tvungen att vara inbjuden och säkerheten var otrolig. Man var tvungen att gå igenom metalldetektorer för att komma in på vakan och det sprang femtioelva tusen män med sladdar i örat och vapen på höften. Nästan som att presidenten själv var där. Vi var inte inbjudna och hade absolut inte lust med att vara med på valvakan så vi stack ut på stan istället för att äta oss en god middag. Vi gick ut vid 20.30 och då var kön hur lång som helst och när vi kom tillbaka vid 23.30 tiden var det fortfarande kö. Helt otroligt. Lite medryckt av allt blev jag nog och jag kan tänka mig hur det måste vara i USA när det är val. En annan sak som fastnade i minnet från den veckan i Köpenhamn var "Bodies" utställningen som var helt otrolig. Var lite svårt att fatta att det var riktiga människor. Helt otroligt fascinerande.

Dags för USA:s presidentval
Den långa kön som aldrig tog slut
Min man Lars och hans kollega Svante på Rådhusplatsen på väg hem från middagen och som ni ser är det tråkväder som vanligt i Köpenhamn i november

Det var min tillbakablick på November 2008.

Vill ni se flera bidrag klickar ni HÄR

6 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Härliga bilder!

Jenny sa...

Jag gillar bilden där man ser den lilla karikatyren av presidentkandidaterna! :D Annars ser ju Köptenhamn by night rätt trevligt ut.

Anne-Lie sa...

Verkar som om ni hade en härlig helg i november för visst är Köpenhamn dejligt;-))

Anette sa...

Vilket spännande minne. Köpenhamn är för övrigt en av mina favoritstäder :-) /Anette

Marie sa...

Yes Köpenhamn är en härlig stad och perfekt för en weekend på tu man hand.

Annika sa...

Är väldigt förtjust i Köpenhamn själv men ska jag vara ärlig så har jag nog varit där lite för mycket de senaste 2 åren eftersom min man jobbar där :o) Blir typ. Jaha vad ska jag gå idag? Är det någon ny utställning att se? Vad fasiken ska jag hitta på nu då? Har ju sett allt redan :o) Är en himla tur att utställningarna byts ut ganska så ofta iallafall :o) och att det finns Discovery och National geograpic på hotell TV:n. Ett ställe jag fortfarande inte har sett är gymmet på hotellet :o) (och vi som har bott där i 2 år nu) Sa förra veckan att jag skulle gå ned och kolla upp det och bli hälsosam utav mig, men inte fasiken gjorde jag det så det blir nästa veckas uppgift när vi åker tillbaka. Att ta på sig träningskläderna och börja träna igen på ett jäkla hotell gym i Köpenhamn :o) Oj så flummigt detta inlägg blev då :o) Skitsamma :o) Är inte så många som läser det iallafall :o)Skål till er allihopa som läser detta :o)